18.9.2011

Här är vi ännu

Har bara inte haft så mycket att skriva om. Under Syysskabat fick jag nog av Yras tjuvstartande så vi håller på att öva in en helt ny rutin för starterna. Dessutom har vi en ny regel på träningarna; då jag får feedback av tränaren måste Yra ligga ner, i motsats till hoppa-upp-och-ner som det var tidigare. Detta för att öva in lite självbehärskning. Dessutom har vi lyckats skaffa oss slalom-problem. Yra är nu av någon anledning alldeles otroligt osäker i slalom, både ingångar och att hållas kvar. Det kom från ingenstans och blev ganska akut fort så det jobbar vi också bort nu.
För övrigt har vi tränat nu tre gånger i veckan i medeltal och eventuellt också lärt oss något. Yra har jobbat fint på kontakterna och stannar och hålls för det mesta. Har ju inte testat tävlingssituationer, men på träningen går det bra och jag belönar varje gång för att förstärka effekten.
Idag lärde jag mig (tror jag) nånting om framförbyten och speciellt i vilken riktning jag skall röra mig. Lyckades gör några riktigt fina serier, som verkligen kändes flytande och snabba, men hade gärna gjort fler så det riktigt skulle sitta i ryggraden. Dessutom lärde jag mig något om rytm och hur jag i vissa situationer genom att vänta får Yra att "irto" bättre. Det var klart som korvspad när vi gjorde det på träningen, men jag är inte säker på att jag ser motsvarande situationer under t.ex. bangången och kan ta dem i beaktande. För en gångs skull fick också jag beröm av tränaren, för att jag lärde mig snabbt, och inte bara Yra som minsann också var duktigt. Nass lorvar på och är vår lilla maskot och terrorist.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti