7.11.2012

Uppdatering igen!

Efter flera veckoslut av tävlande då det gick superbra, men det alltid smög sig in nåt litet fel kom då veckoslutet då min handling var alldeles super urusel, men vi gjorde ändå en nolla. Vad är juttun? Vi kan vara snabba och tidvis tom. snygga och missa nåt enstaka hinder eller kontaktfält och vara nära så nära vinst. Men sen när jag är helt borta så då krånglar vi oss till en nolla som verkligen inte får några stilpoäng och inte är nära en vinst ens. Stackars Yra som måste stå ut med mig. För att krångla till det har jag börjat lära henne nosetouch på kontakterna. Risken finns att hon får framtänderna i halsen, men förhoppningsvis får vi bort fokus lite från mig.
Dimma tränar också nosetouch och verkar tusen gånger bättre på det än Yra. Vi har inte ännu testat i praktiken, så få se. Senast på träningen var hon helt superbra! Vi hade faktiskt flow. Gjorde iofs. bara hopp (30 cm)och tunnlar, men ändå. Slalom har tagit flera steg bakåt igen. I mina svaga stunder tror jag att hon tycker att de verkar så krångliga att hon bara tänker låtsas om ingenting så att jag skall sluta försöka lära henne och övergå till roligare saker.

1 kommentti: