12.11.2011

Oj, vi gjorde två nollor!

Startade mot Åbo kl. 5.30 idag, det är helt sjukt! Varför stannade jag inte kvar i sängen och sov som normala människor gör? Vi hade tre starter av vilka Yra tjuvade den andra så den bryr vi oss inte om, men den första agilitybanan och hoppbanan nollade vi! Det här trots att jag också var med. Jag lyckades komma ivägen för Yra före vartenda hinder. Som tur räddade Yra flera situationer. Tiden blev ju inte den bästa, men den duge,r så nu har vi skrapat ihop mästerskapsnollorna för nästa år!
Hoppbanan verkade kul, men som jag nu inte var mitt skarpaste jag, så ändrade jag handlingsalternativ på tre ställen efter bangången. Vet inte om det var därför vi blev bara 10:de, men jag hade definitivt inte planerat väl.

Igår var vi och hälsade på Nalas hela släkt. Det var roligt att se dem alla igen. Speciellt mamma-Diva 13 år! Hon och Nova liknade varandra så mycket. Nala uppförde sig väl och kom bra överens med alla, det gjorde inte Yra som satt i ett hörn och morrade, välbekant med pudlars mörkare sidor som hon är.

2 kommenttia:

  1. Wautsi että teillä on lähtenyt homma rullaamaan upeasti! Ja vauhtia ihan sikana kun etenemä yli 5 oooooh! Siitä sitten vaan niitä MM-nollia metsästämään seuraavaksi :P.

    Voi Yra parkaa ;) puudeleita joka puolella XD.

    VastaaPoista
  2. Sori mun puhelimen akku kuoli ja laturi jäi kotiin..jos olet yrittänyt tavoittaa :). Koska tulee kuvia :P?

    VastaaPoista