31.12.2011

Gott Nytt År!

Mellandagsledigheten gick inte riktigt som planerat då Dimma bröt av en tand och den måste dras ut. Fröken var nog inte alls så medtagen och sjuk som veterinären sa att hon skulle vara, så en hel del har vi faktiskt varit ute och sprungit i skogen, men allt jag hade tänkt hinna med själv blev ogjort.

Helt oplanerat åkte vi iväg och vikarierade Armas på deras träningar på fredag så Yras agilitypaus tog slut. Det var hon mycket glad för. Träningen gick riktigt bra. Framförallt höll mitt knä. Yra var duktigt och inte alls uppe i så höga varv som man kunde ha tänkt sig. Vi fick riktigt bra tips för hur vi kan använda etupalkka. Problemet har nämligen varit att Yra istället för att sträva mot belöningen stannar och börjar stirra. Knepet var tämligen enkelt; man lägger belöningen tex. bakom en nummerskylt eller annat litet synhinder. Då vet Yra att det finns där men hon kan inte stirra på nåt hon inte ser. Jag fick också hjälp men hur jag skall hitta rytmen själv.

Idag var vi ute i skogen och tränade sen helt kort lite lydnad. Yras följe är otroligt mycket bättre utomhus än inomhus. det var riktigt bra idag faktiskt. Fjärren faller däremot helt i bitar ute. Mer träning alltså.
Nala försökte helt lite träna, men kunde inte för det var för kallt om rumpan.
Dimma tränade också följe. Först bara att komma till sidan och sen lite följe med godis. Hon kan ju inte ännu, men det är kul att hon tar träningen på så stort allvar. Mari fick några snygga bilder som jag hoppas att jag får snart, men här är några jag tog själv.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti