22.1.2012

Både goda och dåliga nyheter

Jag är helt borta. Vet inte skillnad på höger och vänster och allt jag lär mig går in genom ena örat och ut genom andra. Stackars Yra som måste dras med mig. Vi blev diskade på alla tre banorna idag, helt på grund av mig. Yra räddade vad hon kunde, men jag var för sen, vänd åt fel håll, ofokuserad osv. Det var kanske inte så underligt eftersom jag har ordentlig nackspärr efter att jag fick snö i nacken från ett hustak. Egentligen borde jag ha förstått att stanna hemma, men det var första tävlingarna i nya hallen och det var siisti. Dimma var också med och umgicks med alla. Hon är go' och glad och social bland andra, så det är ju fint. Hon träffade båda sina bröder och det var också kul. Kan koncentrera sig på mig (eller godis) när det behövs och vi tränade lite med ett hopp utan ribba. För Dimmas del var allstå dagen inte så dålig. Efter att vi tävlat färdigt och jag stod och såg på följande klass blev det förförlig uppståndelse för folk försökte fånga in förrymda hundar, o voi PRKL, det var mina små gullegryn, Nala och Yra som hade fått upp boxens dragkedja. Det blir till att sitta i bilen i fortsättningen om man inte hålls där man blir satt. Som plåster på såren vann jag utlottningen av en Pomppa-jacka. Eftersom Yra redan har en och Nala har flera får vi lösa ut den åt Dimma sen när hon vuxit färdigt. Inte så illa! Jag gillar Pomppa-jackor skarpt.

1 kommentti:

  1. Wau, onnea Pomppavoitosta :), mutta siis Mitä??? Oliko Nala ja Yra livistäneet boxista XD...o'ou.

    VastaaPoista