25.6.2012

Tuorla 2012

Så är då midsommartävlingarna över för i år. Vi höll väl ganska normal standard. Den tjeckiska domaren hade gjort en ganska tricksig bana till att börja med. hade väl inte varit helt omöjlig att klara men nånstans vid halva tappade jag tron på att jag skulle hinna och då hann jag ju inte=disk. Andra banan var en helt vanlig hyppäre, inget konstigt, men Yra rev muren=5. Häremellan firade vi midsommar och fortsatte följande dag. Började med tjeckens hyppäre, den var lite mera krävande, men rolig och jag kände att jag hade både bra fiilis och en bra plan. Många diskade i början för att det inte gjorde som jag tänkte göra så jag var rätt nöjd. Början gick också bra ända tills jag  vid hinder 11 tappade både karta och kompass. Det är ingen kul känsla när hindren inte alls är där man tänkt sig att de skulle vara. Lilla blå är gudskelov en hund som räddar skivan och tack vare henne kom vi i mål med en nolla! Puss gumman! Vi påbörjade andra uppslaget i vår tävlingsbok dessutom. Sista banan var det inget konstigt med heller, men det hade börjat regna och Yra halkade av bommen och valde sen att inte ta de övriga kontakterna heller. Av nån anledning halkar hon nuförtiden väldigt ofta på bommen tror det beror på att hon tror att touch betyder att hon måste vända sig mot mig. Vi måste visst träna lite.
Resan gick bra i övrigt, förutom lite stress på slutet. Nala orkade bra och Dimma är en van resenär vid det här laget. Hon lärde sig dessutom att ge tass och gå "taakse". Hon artar sig hon med.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti