14.8.2011

Bastöveckoslut á la Yra

Fullt ös-medvetslös. Yra inledde lördagen med lite lätt pinnkastning tillsammans med Lisa. Sen tränade hon agility med mig. Varefter hon tvångsvilade en hel timme! Årets IMT-final (och samtidigt enda deltävling) gick nämlingen av stapeln och golfbollar och Yra (och Nala också faktiskt) är en omöjlig kombination. Sen tillbringade vi de följande timmarna i skogen. Jag hittade nämligen kantareller! Försökte få Yra att leta också och det gjorde hon. Både letade och hittade faktiskt, men hon åt också upp den direkt så jag avbröt försöket med att göra henne till svamphund. Sen sprang hon igen och lekte med grannarnas hund och gäst de följande timmarna. Hon hann också simma i någon veva. Vid niotiden tvingade jag in henne för att äta eftersom hon hade skippat morgonmålet för hon hade så mycket annat att göra. Sen ville hon fortsätta härja på där ute, men hon fick inte riktigt med sig nån. Strax innan kl. 10 tyckte jag det var dags att gå och lägga sig och då dök hon in under soffan och visade sig inte förrän kl. 8 på söndag morgon då hon steg upp och ville fortsätta där hon slutat.
Nala har äntligen funnit ett knep som fungerar; då den lilla släktingen kommer för nära går man till motattack och slickar henne i ansiktet, det gillar hon inte. "Keep your friends close and your enemies closer". Så sant säger Nala.

1 kommentti: