12.2.2012

Mini bråkig tränar

Idag i arla morgonstund (klockan var halv tio) körde jag iväg till hallen för att installera lite agility på Dimmas hårdskiva. Hade kameran med mig och allt. Det var ganska lyxigt att ha hallen nästan för sig själv.
Dilledong tränade först lite raksträcka. Det gick fint. Sen lite snurr runt hinder, framför byte osv. Det gick också fint. Sen lite rak tunnel, det gick som en dans och u-tunnel också då det svängde åt höger. Svängde den åt vänster så ville hon inte alls. Funderade en stund på om det var nåt med tunneln om den verkade för mörk åt det hållet eller vad det var, men bestämde mig för att det bara var nåt hon hade fått på hjärnan så jag var ganska sträng med att om jag säger igen så ska hon igenom tunneln. Som tur var hade jag rätt och nu kan hon också göra tunnlar som svänger åt vänster och är inte det minsta traumatiserad. Jag testade också om nose touchen hade funkat på en riktig bom, men det visade sig att hon nog kunde röra med nosen i targeten och att hon kunde tassa ner en liten bit på bommen, men inte kombinera ihop de två delarna ännu. Vi tränar vidare hemma på hyllan.
Yra tränade också mellan varven. Kontakter, speciellt gungan så att jag gjorde framför- och blindbyten. Funkade bra. Mest gjorde vi hopp i olika varietioner så att jag hade gott om försprång så att hon eventuellt skulle slarva och fälla i hastigheten. Yra fällde minsann inga ribbor så det var ju bra. Första när jag gjorde blindbyten började hon skrälla i, men vi gjorde genast om och hon verkade förstå att hon skulle koncentrera sig bättre.
Videor från både tävlingarna och Dimmas träning är nu nerladdade, men jag publicerar nog inte dem. Mitt flaxande är för pinsamt att se på.
Nala tränade inte alls idag. Hade tänkt låta henne göra lite då ribborna ju ändå är på marken när jag tränar med Dimma. Men Nala ville överhuvudtaget inte ens vara inne i hallen. Hon är jättestel i benen, speciellt bak, och hon vill inte hemma gympa på sin dyna. Ute går hon ganska bra om det är plogat men ligger det ens ett par centimeter snö så vill hon inte gå. Jag har en känsla av att det tidvis värker också. Det är knappast ehrlichiosen som spökar eftersom hon varken dricker eller kissar mer än vanligt. Stackars Nala vinter känns i hennes gamla leder.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti