20.1.2013

Resultat av olika slag

Först och främst; Dimma är röntgad och friskförklarad, jei! Ena höften var lite lösare än den andra, men inte mycket och det kommer inte att påverka henne nånsin så nu är det bara att köra på på allvar.

Yra har tävlat hela helgen. Igår i Ojanko. Första banan diskade vi redan på andra hindret. Kunde inte kiertä, nähä, det var mycket annat vi inte kunde på den banan heller. Andra banan; måste göra en haltuunotto efter bommen och efter det var Yra som fastklistrad i mig. Vi missade en massa hinder så disk igen. Sista banan och vi diskuterade länge och väl i starten om huruvida man väntar eller inte och vem som ger lov att starta. Sen gick det rätt bra faktiskt, en ribba kom ner helt i början, men annars felfritt så en helt bra femma.
I dag åkte vi till Janakkala. För en gångs skull i god tid och vi hann gå en lång promenad innan. Första banan var hopp, ganska enkel och snabb och vi hittade inte heller på några konstigheter så en fin nolla och tredje placering. Jag är speciellt nöjd med att mitt huvud funkade redan från första banan.
Andra banan var det inte heller något speciellt med, jag missade ett framförbyte och Yra fick rädda mitt misstag. Duktiga snälla Yra! Och sen ve och förbannelse kommer sista ribban ner! SKIT! Jäklar så jag svor! Dit rök dubbelnollan bara för att jag blev tvungen att bromsa för att väggen kom emot och Yra vände för att kolla vad jag gjorde. Annars en så bra bana.
Så sista banan. Jag fick kämpa för att svälja besvikelsen, men jag lyckades! Handlingsmässigt den bästa banan för dagen. Yra var rätt trött kändes det som så i efterskott kan man kanske säga att bakombytet inte var den snabbaste lösningen. Det skulle antagligen ha varit snabbare om det inte varit sjätte banan för veckoslutet, men det funkade. I mål med en nolla och tredje placering igen!
Det är länge sen det har känts såhär bra att tävla. Jag är speciellt nöjd med mig själv. Jag kämpade, gjorde som jag planerat och gav inte efter. Fina, fina lilla blå ibland så är vi bara på så samma våglängd så hon nästan läser mina tankar.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti