11.7.2009

Storstädning och sura hundar

Yra friskförklarade sig själv i morse. Maten gick ner i ett huj och sen var hon fit for fight tyckte hon själv. Jag misstänker att veterinären inte skulle vara av samma åsikt, därför gick vi till Brunakärr. Jag tänkte att vi skulle ta det lite lugnare och hade med mig lite mjukt godis. Tanken var att vi skulle träna lydnad och fila lite på att gå fot. Yra var i och för sig helt med på noterna men godis e nu ingen belöning enligt Yra. Utan en leksak att härja med går hon på alltför låga varv och reslutatet är därefter. Alltså struntade vi i träningen och gick en liten lenkki i stället. Nu har jag i alla fall äntligen sett stugan och den e ju fin.



Eftermiddagen använde jag till att storstäda. Och då menar jag städa med stort S. Jag städade till och med bakom spisen. Nu luktar hela lägenheten citrontvättmedel. De fyrbenta familjemedlemmarna visade tydligt vad de tyckte om uppståndelsen. Nala genom att hela tiden springa i vägen och lägga nosen i blöt, snubbla över sladdar och vara allmänt besvärlig. Nova såg sin chans när jag var upptagen på annat håll och vällte bykkorgen så nu är en strumpa igen på villovägar. Antagligen är den så nära pudelns kärna som den bara kan komma. Den kommer väl ut i övermorgon ungefär. Yra ligger och surar i ett hörn. Hon får aldrig göra nånting roligt.

1 kommentti: