19.8.2009

Aldrig mera agility

Aldrig mera agility. Så känns det i allafall nu. Vi hade träningar igår och det var det värsta jag har varit med om hittills. Yra gick på som aldrig förr. Visst har hon varit vild och i farten men igår var hon helt huvudlös. Hon sprang på mig i full fart snett bakifrån. Hon såg ju mig hela tiden men hon hade så bråttom till påsen (dit det inte var meningen att hon skulle) så hon bara rammade mig. Jag flög helt handlöst och har ett svullet ben som minne. Nu räckte ju inte en kollision till att få Yra att lugna ner sig. Lite senare hade hon så bråttom ner från A-hindret så hon hoppade rakt ner från krönet! Det gjorde ont för hon skrek till, det var ju självklart den tass hon skadade tidigare i sommar, men Yra körde banan till slut vad sku hon annars ha gjort. Tassen gjorde inte ont länge, men det gör däremot mitt ben så vi skippade träningarna idag. Jag skulle inte kunna springa och för tillfället vågar jag inte ens träna med henne. Så som hon går på så kommer hon att skada sig ordentligt. Vi tränade toko idag i stället och det gick förvånansvärt bra. Hon var för engångs skull riktigt koncentrerad, ivrig men inte för ivrig. Speciellt fjärrens sitt-ligg byten var snabba fast jag var långt ifrån. Tack och lov var det en bra träning så orkar man fortsätta igen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti