16.8.2009

BGS mästerskapstävlingar


Vi har varit på Bastö under helgen. BGS mästerskapstävlingar dvs. IsoMestariTurnaus gick av stapeln på lördag. Med tanke på att det egentligen bara finns två hål, fyra klubbor och relativt sparsamt med utrymme är det inte illa att vi lyckades spela en hel runda dvs. 18 hål. Vinnare i årets tävling var ju självklart Miku och undertecknad blev som väntat sist. Jag var sist hela tiden utom vid ett skede då Max och jag delade sista platsen. Men jag är glad i allafall.


Trots att turneringen tog rätt mycket tid hann Yra ändå med en hel del. Hon hade så bråttom till Bastö på fredag kväll att hon hoppade från båten långt innan vi var iland. Hon blev hängande på kanten av bryggan med bakbenen sprattlande i luften ändå tills jag hann iland. Som tur tycks hon inte ha gjort sig illa. Vi tränade både agility och lydnad på lördag. Nala var riktigt ivrig och glad. Jag gjorde hela ALO-programmet, utom platsliggning, och det gick fint. Synd att det inte går att tävla med henne. Nova gjorde några tricks också efter att hon noggrannt kollat att jag säkert hade godis åt henne. Hon jobbar inte för ingenting hon. Yra ångade på som vanligt men det mesta gick bra. Hon låg på plats själv medan jag var i gömman och hon hölls bra och lade sig inte på höften, jess! Inkallningens stop var superbra, likså apporten. Fria följet fick vi kämpa med en del för hon hade redan belönats med leksak för stoppet så hon gick rätt het, men det blev bättre mot slutet. Hoppet är det stora problemet nu för hon vill lägga sig istället för att sitta. honn korrigerar det själv sen men det är ju för sent. Det är bara att öva mera.

Vi var på agility också under veckan. Yras första träningar efter sjukledigheten och det gick undan kan jag lova. En massa fel fick vi också pga att hon inte orkade vänta på kontakterna som hon nog annars tog fint. Det positiva var att hon bara fällde en enda ribba under hela träningen. Juhas kommentar efteråt är väl bara att ta som en komplimang den också även om den nog svider en del; Ihan hyvä, tänään sä et hidastanu koiraa melkein ollenkaan. Great!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti