8.8.2009

Går det bra på träningarna så går det åt h-te på tävlingarna. Vi skulle tävla idag med Nala i Esbo och allt var fel. Nova hade ett anfall igår och då ska ju Nala försvara henne från allt ont i världen. Allt som kom emot på två eller fyra ben var farligt. Dessutom var det fruktansvärt hett, min mätare visar på dryga 30 grader, så det gick inte att leka igång henne heller. Summan av allt elände var att Nala smög runt banan. Hon använde alla lugnande signaler hon kunde; snusade och gäspade och hade sig. Vår tid blev väl drygt 80 sekunder plus några felpoäng. Elände! Eftersom den mest utsökta tortyr man kan tänka sig är att ta Yra till en agilitybana och sen inte låta henne göra ett enda hinder gick hon på rätt höga varv. Nova orkade inte röra sig en centimeter i hettan så jag bestämde mig för att göra slut på eländet och åkte hem innan den andra banan.

Mera elände blev det när vi skulle träna "tunnare" med Yra på kvällen. Det har gått som smort hittills men idag hade hon alldeles för hög fart. Hon rusade på pinnarna så dom flög åt alla håll och hämtade sen första bästa. Jag skickade henne pånytt för att hämta den rätta och då kom hon med två på samma gång. När inte kvaliteten duger försöker man med kvantitet. Jag bestämde mig för att avbryta hela träningen. Hon blir ibland så där att hon belönar sig själv med att härja på. Då hjälper inget annat än att ta ifrån henne möjligheten att träna. Efter flera bra träningar måste det väl komma ett sådant här bottennapp emellanåt men just nu är feelisen inte så bra.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti