24.10.2009

Agi-träning

Den här tiden på året är det verkligen skönt att kunna träna inomhus. Vi var i Juvamalmen igen i morse. Vi tränade "irtoamista" med Yrisen. Det var rätt kämpigt, men mot slutet blev det lite bättre. Vi har trots allt en hel del kvar. Nala tränade också lite. Hon hade en ny katt-leksak; en liten mus med äkta päls som pep. Den var kiva, så hon hade fart på. Hon gjorde gungan också riktigt fint. Vi tränade bara lite för att hålla ivern kvar.

På eftermiddagen gjorde jag ett spår åt Yra. Det blev bara c. 30 m, men under laget var ganska svårt trodde jag. Yra var dock säker på vad hon gjorde. Fick upp spåret direkt och drog iväg. Var kanske lite slarvigare. Hon kom i allafall rätt och hittade denna gången pinnen. Tog upp pinnen och släppte direkt när jag berömde henne. Lite strul på slutet alltså, men annars ok.

Medan vi väntade tog vi lite lydnad. Fritt följ igen. Klickade för att hon höll huvudet uppe och då hölls platsen också bättre. Belönade bara med korv. Tog också svängar så att jag sprang. Det gick överraskande bra med korv för hon gick inte så på övervarv. Bestämde mig för att göra helomvändningarna till höger istället för vänster. Vi kommer annars alltid att krocka och dessutom blev de inte alls vida. Vi tog också inkallningens stop. Snygga eftersom hon var så lugn. Dessutom några apporteringar så att hon måste hålla klabben länge. Det gick fint ute, hon blev inte alls så frustrerad som hon blir här inne.
Sistochslutligen en bra dag.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti