5.10.2009

Trix

Idag har vi tränat trix. Jag stannade hemma eftersom Nova har mått så dåligt. Under dagens lopp har hon blivit mycket bättre, men anfallen har satt sina spår. Nu på kvällen orkade hon ett helt varv runt parken, men sen inte mera uppför trappan. Baktassarna håller inte utan hon stiger i kors och snubblar. Här inne går det bra så hon blir nog bättre hela tiden. Hon har så mycket fight i sig den hunden så det är helt otroligt. Lilla Noopen, bara hon inte skulle behöva kämpa så mycket.

Nova tränade förstås också tricks. Hon fick pyttesmå köttbitar (för att inte irritera magen) för att ge pussar och bita mig i fingret och annat enkelt. Det var skönt att se att hon nog e helt med i alla fall.
Nala tränade target. Det tycker hon är skitkul. Jag hade plattan i vardagsrummet och så skickade jag henne från tamburen och sovrummet. Hon tog kortaste vägen över möblerna, självklart! Dessutom gjorde vi slalom och gick på baktassarna. Hon kan gå hur långt som helst på bara två ben. Sen lekte vi bara en lång stund det gjorde henne så gott att få pynja med mig på tumis. Hon e så himla söt när hon leker, precis som en liten valp.
Yra tränade AVO-hoppet och OMG, det lyckades! Hon hoppade och satte sig! Jag höll redan på att ge upp. Yra tränade också pudel-trix dvs. att stå på bakbenen och ge pussar. Man skall ha goda nerver för att träna pussar med Yra. Hon ger en kanske en snäll liten puss eller också smäller hon tassen rakt i nyllet på en. Man hinner inte väja det går så snabbt. Hon har grymt svårt med självbehärskningen det är därför hon måste träna sånt här.

All den här hjärngymnastiken har tröttat ut gänget så nu ska jag se på tv.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti