28.10.2009

Toko

Yrisen och jag gick ut på långpromenad idag på tumis. Skönt för henne att få gå i ordentlig takt utan ludidjuren. Bra för mig också att svettas lite. Halvvägs tog vi en toko-paus. Hade bestämt mig för att träna följ på "allvar" dvs. ingen knackis för halvbra prestationer. Yra var rätt förvånad över att jag var så tiukka men hon varvade faktiskt ner och följandet kändes bättre. När vi sen skulle göra fjärren märktes osäkerheten. Istället för att lyssna på kommandon bjöd hon bara på vad som helst för byten. Inte helt oväntat och jag fick till slut igenom några fina byten och avslutade där. Tog ett par inkallnings-stop och dom var helt lysande. Stor belöning för det. Sträng linje i fortsättningen, alltså, hon vänjer sig nog.
Efteråt åkte vi alla till skogen. Nova orkade riktigt bra och klarade sig trots att det hann bli helt mörkt. Nala fick iofs inte lämna henne med mer än ett par steg, men hon snubblade inte alls, nästan. På slutrakan verkade hon lite trött och jag bar henne en stund och så försökte hon följa Maris ficklampa, men annars var hon otroligt pigg. Nala tog tillfället i akt och härjade lite med Yra medan Nova var i famnen. De skulle kunna vara så goda kompisar om Nova bara tillät. Får se vad dom säger om Nova i fredag.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti