22.3.2010

Agility

Igår gick hela dagen i Kyrkslätt. Vi var där strax innan två då Nalas första start var halv tre och hemma igen var vi vid halv elva tiden.
Nala började. Första banan gick super, ganska ok fart och hon var glad och ivrig. Felfritt ända tills näst sista hindret på slutrakan som var Aet. Det skippade hon och körde rakt i mål. Hyl, men vi var glada ändå. Andra banan var lika bra tills jag hade för bråttom med valsen efter slalom. Sen skippade Nala igen ett hopp på slutrakan. Sista banan var en hoppbana, nu var Nala ren lite trött kändes det som, men hon var inte rädd eller nånting. Den här gången skippade vi påsen på slutrakan. Det var riktigt roligt att tävla med Nala igen. Hon var så duktig coh det var skönt att bara ha kul.
Sen Irma-Orma, hon började med hoppbanan. Hölls i starten! Fällde första ribban, fick en vägran vid slalom och fällde sen en ribba till lite senare. Jag var trots allt nöjd, speciellt med starten. På den andra banan hölls hon igen i starten, jess! Vi körde super tills jag hade för bråttom vi tionde hindret så ribban kom ner och sen missade hon tunneln som var nästa. Resten av banan gick super, så jag var nöjd igen trots att vi blev diskade. Sista banan väntade jag på. Jag var helt säker på hur jag skulle föra och ganska säker på att det här om nånting skall vi klara. Men vad gör Yra? Jo, hon den lilla grisen tjuvar! Vi gick av banan. Skit också!
Det var trots allt inte helt bortkastat. Dom stunder när det funkar går det helt otroligt bra.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti