7.3.2010

Bottennotering

Så kom då den dagen när Yra bestämde sig för att utmana Nova. Nova förlorade ju och hela flocken är upp och ner. Skadorna blev endast själsliga men desto djupare.
Trots detta åkte vi till Riihimäki för att tävla. Första banan: Tjuvstart! På med kopplet igen och vi gick av banan. Gick ett varv och in i bilen. Så här har jag ju bestämt att jag ska göra. Vi har övat så mycket nu hemma, på träningarna och vid sidan om på tävlingarna så jag tänker inte tåla fusk mera. Yra klarade ju inte alls av dethär. När vi kom in igen före andra banan tappade hon helt fattningen och det gick knappt att få kontakt med henne. På något underligt vis klarade hon av att hålla sig tills jag kom förbi första hindret så jag lät henne komma men sen blev det fel på slalomen, muren efter det, sen följande ribba och därefter flög hon av gungan. Vi gick av banan igen och åkte hem.
Ingen bra stämmning just nu. Både Nova och Yra matvägrar så Nala åt nästan all mat. Nala har också skött Novas jobb med att äta strumpor i kväll. Får se om jag alls åker till Hyvinge i morgon. Tävlingsivern är inte på topp. Allt, precis allt är fel nu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti