13.3.2010

Nala gör agility

Var och tränade idag i Juvamalmen. Började med lydnad med Yra. Fot var lite vild mellan alla hindren, men helt ok. Ligg från fot var snabb, men lite sned pga. att fot var lite si och så. Stop från fot var bra, riktigt bra. Inkallningens stop var snabb, men sen fortsatte hon själv. Tog om det och hon tänkte göra samma sak men märkte att jag inte såg nöjd ut så hon stannade igen, märkte att jag inte ännu var nöjd och backade! Fin tankeverksamhet Yra-pyra. Tog om det helt igen och nu gick det bra. Lite långsammare men säkert. Apporteringen var något vild men hon lämnade till mig riktigt fint. Sen lite agility och speciellt kontakter. Hon är lite osäker på platsen men hon stannar och väntar på ok, så det blir nog bra.
Sen var det Nalas tur. Oj, vad hon var glad och vad det gick fort. Vadå kontakter? Vild fart och noll koll dvs. Nala när hon är som bäst.
Tog lite agility till med Yra. Videon syns hoppeligen nederst. Och allra sist platsliggning, Jag i gömman och Mari som störning, funkade bra.

Vi gick en skön promenad i skogen i alldeles ljuvligt vårvinter väder. Jag försökte ta bilder på flickorna men av någon anledning fastnar inte Nova på foton. Hon sitter inte och poserar hon inte. Några lyckades jag dock ta.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti