17.3.2010

Kivoga träningar

Det var dags för Kivistö-träningar igår. Banan hade igen fler kurvor än vad som borde vara tillåtet, men det knäckte inte oss. Yra hade fin inställning igen. Vi gick förbi dörren utanför flera gånger utan att hon förskte slita av mig armen. Hon hölls i starten som en dröm. Jag hade lite svårt att hålla reda på var följande hinder stod i förhållande till mig, men jag lät mig inte nedslås. Vi klarade ju självfallet inte banan helt och hållet på en gång, men den fina inställningen höll i sig. Har bestämt mig för att träna med ny attityd. Det är inte meningen att jag med gråten i halsen skall försöka komma igenom banan utan finns det svåra ställen så filar vi på dom. Filade gjorde vi och vi fick det att funka. Nya "moves" igen; denna gången "vippaus" som vi klara genast till min stora förvåning. Sista hindret var bommen så vi fick in ordentlig träning där. Yra gjorde den super, väntade på ok och jag kunde belöna ordentligt, jess!
Idag är masun lite pipi, får se hur det utvecklar sig. Vi skulle ju ha tävlingar i Kyrkslätt i helgen. Jag har i ilskorna efter katastroferna i de senaste tävlingarna också anmält Nala. Det borde jag inte ha gjort. Nalas första start är kl. 14.35 och Yras sista kl. 20.30. Tillräkligt mycket agility alltså för en dag.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti