23.8.2010

Uppdatering

Man är tydligen så "very busy" så man inte har hunnit skriva.

Detta har hänt:
Yras mamma Nevada var hos oss ett veckoslut. Vi klarade veckoslutet utan större problem eftersom mor och dotter behandlade varann som luft. Vi hann simma på Bastö (alla) på lördag och tävla i Kyrkslätt (Yra) på söndag. Det var inte snyggt så det är tur att det gick fort. När vi kom hem hade Yras löptid börjat, äntligen! Oops, men jag kollade henne före tävlingen.

Vi fick ändå träna på tisdag och det gick också fort och jag fick vara riktigt stolt över lilla blå som tydligen kan göra bommen på två sekunder.

Mellan varven har Nala hunnit träna följande:
Rulla runt
Flat
Pupu
Städa
100 nya sätt att reta Yra.

Yra har tränat:
Fot; mycket fint
Fjärren; helt perfekt för tillfället
Inkallning; ok, ligg kunde vara snabbare.
Vittring; lyckats fem gånger nu
Tricks: pupu, lyfta bakfoten, backa upp i soffan, städa, snurra runt med framfötterna på jumppabollen, balansera på jumppabollen.
Esineruutu; första gången "kiertä" hon alla träd och använde inte nosen alls. Fullt ös-medvetslös. Det rykte ur mina öron när jag förde hem henne och sedan letade reda på alla förmål själv. Senare samma dag tog vi om det och denna gång gjorde hon snygga stick och alla föremål var tillbaka inom 40 sekunder. Vad det nu var som gjorde att hon inte fattade vad det var fråga om första gången.
1 m-hoppet; kommer nog över, men tekniken, argh!

Nästa veckoslut skall vi flytta så jag ställer migden klassiska frågan; varifrån kommer all den här råinan?

1 kommentti: