29.5.2011

SG 2011

Jepulis, så var det dags för Stadi Games igen i år. Riktigt samma fiilis var det ju inte i Kånala, men tillräkligt bra i alla fall. Veckans träning hade gått så där, så man visste inte riktigt vad som skulle komma. Det var trots allt överraskande bra det som kom. Lördagens agility bana nollade vi! Jihuu! Det händer så där varannan månad. Lite skit var det dock att Yra-pyra tjuvade och rätt många ribbor blev kvar och gungade bl.a. tidtagningsställningen vi det sista hindret svajade en lång stund efter att vi kom i mål. Tidsmässigt förlorade vi 2 sek. åt vinnaren och blev nionde.
För första gången nånsin hade vi en chans att göra en dubbelnolla, men den utländska domaren gjorde det inte lätt för nån. Jag gjorde det själv omöjligt genom att göra ett framförbyte där jag inte borde. Fick Yra att fälla två ribbor bara genom att vara korkad. Sen diskade domarn oss genom att blåsa fel när han själv konkade iväg med ett hinder. Trodde själv att Yra hade väjat för honom, men min lilla blå gör hindret så gått det nu går när bara en ribba och en vinge finns kvar det ser man på videon. Ok sen glömde jag banan lite på slutet också, men varför inte skylla så mycket på andra som man bara kan.
Idag började vi  med hopp. Jag är riktigt nöjd med loppet. Tror vi hade typ fjärde-femte snabbaste tid, men en ribba rev vi. Helt mitt fel. Annars höll vi ihop paketet riktigt bra och Yris jobbade som hon skulle. Fint Yra! Sori att jag klåpade.
Sista banan var agility och den utländska domaren. Banan såg mycket värre ut än den var. Faktiskt liknade den mycket de vi gör i Kivistö på tisdagar. Sen snubblade vi ju igen på min egen tankeverksamhet. Säkert hundra gånger konstaterade jag under bangången att jag måste göra att veck mellan 1:a och 2:a hindret annars för linjen mot bommen och inte mot hinder 3. Tror ni att jag gjorde nåt veck? NÄ! Vart tror ni Yra hamnade? På bommen=disk. Dumma mej! Nå sen, några hinder senare, skickade jag iväg Yra med tunnelkommandot dit där ingen tunnel fanns. Vilket Yra också ljudligt påpekade. På resten av banan, där min egen handling höll ihop gick det riktigt bra faktiskt. Det var rak ingång till slalom så där missade Yra lite pga. för hård fart. Men jag är ändå nöjd. Speciellt med att trots att ribborna var på 65 cm så hölls alla tom. muren. Mari tog allt på video så de kommar att finnas att se så småningom. Snyggt jobbat lilla blå!

1 kommentti:

  1. Täällä Yriksen sunnuntain hyppäri ja agirata :)

    http://www.youtube.com/watch?v=bznkGlb1NsE
    http://www.youtube.com/watch?v=S0hm_09Ix9A

    VastaaPoista