15.5.2011

Vem sku ha trott de'?

Efter två dagar av tävlingar tyckte jag att Yra hade sprungit tillräkligt så jag lämnade hundarna hemma och sprang helt själv. Otroligt! Tyvärr kom det bara dålig musik på radion och jag hade stygn nästan hela vägen så det blev inte den himmelska upplevelse jag hade intalat mig att det skulle bli, men ändå. Bra jag!
Tävlingarna i Kyrkslätt följde inte heller det gamla konceptet. Nu klarade jag av handlingen riktigt bra faktiskt fast jag säger det själv. Inga tjuvstarter att tala om heller. Finemang! Några resultat blev det inte trots allt, eftersom Yra (för att jämna ut min goda handling) rev olovligt många ribbor. En på den första banan, där vi annars hade en riktigt bra tid, typ tredje eller fjärde snabbast. Två på den andra banan. Här hade vi den snabbaste tiden av alla! På den tredje banan kom igen två ribbor ner plus att hon slog i ringen riktigt ordentligt så att de fick reparera den en lång stund. Man skulle ju tro att hon förstod akta sig lite mera på den fjärde och sista banan, men sidu nej! Två ribbor plus muren fällde hon. Mårr! Gick igenom henne hemma och jag känner faktiskt inte att hon skulle vara stel eller spänd i musklerna, men kanske hon ändå är det. Ett annat alternativ, eftersom det är fråga om Yra, är att hon hade väldigt bråttom för att jag var i form och då fäller hon lätt. När jag sen inte tog i på direkten och korrigerade så antog hon att det var helt ok att inte göra hoppen ordentligt. Vi får se på träningarna och vidta åtgärder.
Igår i Luk råkade vi träffa Satu och Koda och gick en rejäl promenad med dem. Lustigt nog var det basenjin som håll ihop "flocken" och kollade att alla var med. Min lilla vallhund surrade på för sig själv och litade på att vi kom efter. Pyttesvart var delvis mycket trött och just när man började misstänka att hon hade ont nån stans så tog hon en liten spurt igen. Vet nu sen?
På lydnadsfronten är vi i det läget att t.o.m. vittringen börjar arta sig. Tyvärr är rutan nu i stadiet; Va? Vilken ruta? Om jag sätter nosen i marken hittar jag nog nånting. Aj inte? Om jag bara fnattar omkring och ser jätteglad ut, blir du nöjd då? Matte är inte nöjd, speciellt inte med sig själv.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti