27.3.2012

Dimmedims rumsrena dag nr 2 och 3

OMG! Två dar i streck, vi kommer att falla högt ifrån när hon väl kommer ihåg sitt sanna jag. Dimma har varit mycket välartad över huvudtaget de senaste dagarna. Gett intryck av att vara sansad och väluppfostrad, tränat lite osv. Igår i Kivistö tog jag in henne en stund i hallen och hon lekte genast med mig och kämpade riktigt ordentligt om leksaken. Det enda lilla minuset var att hon hoppade upp på diskbordet i morse. Nå, nu vet hon att hon kan och att det inte är tillåtet och det vet resten av Mejlans också så mycket höjde jag nämligen på rösten.
Yra har tränat och tävlat. Vad kan vi säga om det? Nå, Yra är väldigt mycket bättre än jag. En femma och två disk på tävlingarna. Första banan var bra, bara längdhoppet föll, de två andra var disk pga att jag igen inte kunde läsa varken banan eller hunden.
Har bestämt att Yra i fortsättningen skall göra kontakter så att då tassen rör marken är det ok och hon får sticka, ett mellanting mellan 2on2off och running alltså. Kommer att vara besvärligt på vissa banor, men är klart och tydligt för Yra och hon har bra drive ända tillslut så det borde göra prestationen snabbare åtminstone i teorin.

1 kommentti:

  1. Onnea Dimma, well done ja onnea Dimman mamma hyvästä siisteyskasvatuksesta :D.
    Voi höh, vai meni teillä radat sillai. No analyysia kehiin ja treeniä ongelmakohtiin :). Tsemppiä!

    VastaaPoista