8.3.2012

Hej doktorn, här kommer jag!

Dimma var hos veterinären idag och fick äntligen sin rabiesvaccination. Hon tyckte det var helt sjukt kul och blev helt vild redan i väntrummet. Doktorn var så trevlig och lekte och bjöd på godis. Dom hade riktigt kul ihop och doktorn gillade nog Dimma ganska mycket också. Det är säkert ganska få av deras kunder som tycker att dom är bäst i världen. Vad är väl bättre än att hon inte stressar upp sig i onödan. Nu väger hon 11,4 kg, min lilla heffaklump.
Yra har äntligen fått träna igen denna vecka. Hon hade grym fart på och jag har ännu inte riktigt repat mig så vi gjorde inte särskilt bra ifrån oss. Men huvudsaken var att Yra hade kul.
Dimma tränade lite tunnel och lite hopp. Var helt entusiastisk. Hennes nya favorit leksak är allt som är gummi och piper. Jag blir fruktansvärt irriterad av ljudet, men vad gör man inte för att få fart på hunden.
Nala har ännu ont i ryggen. Jag försöker hitta nån balans med medicinen. Ger jag för mycket tror hon att hon är frisk och tar en ordentlig match med Dimma och sen har hon riktigt ont. Men man kan ju inte låta henne gå omkring och ha lite ont hela tiden heller.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti