16.4.2012

Mummupudeln tränar

Nala fick vikariera Yra idag i Kivistö. Var mentalt förberedd på att det skulle vara tvärstopp redan så fort hon kom in genom dörren så jag bytte inte ens till springskor. Det borde jag har gjort för Nassa rockade! Vitsi så hon sprang. Hon är ju inte nån hund i världsklass precis, men inte behövde vi skämmas för fartens skull, lite mera nog för att vi är lite orutinerade. Trots att det var många takaakierton, påsen och slalom på banan så saktade hon inte farten utan kämpade på. Niiston stoppar henne totalt, men annars reagerade hon tom på handlingen riktigt fint och tappade inte gnistan fast det gick lite fel. Super-Nasse! Tom. i Nalas fart lyckades jag vara för sen ibland, men det gör mig ingenting för det är länge länge sen Nala och jag har haft så kul ihop. Puss och kram pyttesvart!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti