10.4.2010

Anjas kurs

Jag är himla flunssig så jag stannade under täcket imorse istället för att åka och träna. På eftermiddagen skulle vi på Anja Lehtiös kurs så då var det bara att släpa iväg sig. Den här gången tränade vi päällejuoksu, takaakierto, och välistäveto och sylkkäri. Sylkkären var svår för oss det visste jag att den skulle vara. Hon kommer ju nog till mig, men sen blir det där. Fick ett rätt lätt tips hur vi ska öva så förhoppningsvis blir det väl bättre. Takaakierto var den största besvikelsen. Trodde att vi var bättre på den. Men Yra fällde helt olovligt många ribbor, främst för att hon vägrar luta stirra på mig tom. fast leksaken låg på marken eller Anja hade den. Päälle juoksu klarade vi rätt bra, men fick rådet att använda båda händerna. Det funkar ju rätt bra fast jag använder bara ena, men att använda den andra handen till att dra gör att jag kan ha större försprång. Rätt överraskande var välistäveto det vi var bäst på fast jag ju hade lite svårt att hinna och lite problem med mina egna fötter. Till slut gjorde vi en ring av sex hinder där man kunde träna alla dom här teknikerna och konstigt nog kändes det som att vi hittade rytmen till sist. det stämmer nog som Anja sa att jag måste lita på Yra och köra på så som jag har bestämt mig börjar jag och korrigera och säkra så skiter det sig totalt. Det var alltså en riktigt bra kurs. (Yra hölls dessutom i starten)

Tog några söta bilder på Nala:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti