4.4.2010

Påsk

Trots påsk och födelsedag osv. har det kretsat mest kring hundarna i allafall. Fredagen gick lugnt; promenad i skogen och sen lite hemmaträning på kvällen. I lördags bar det av till Juvamalmen på morgonen för lite träning. Först agility med Yra. Raksträckor och hög fart och ribborna strittade. Jag stannade så fort hon fällde och det hjälpte. Sen samma bana med Nala och vitsi så det gick undan. Hon höll tom. god fart i slalomen.
Sen lydnad och lite nya saker. Hopp-apportering, no problem. Metallen samma sak. Fjärrens stå, hm... lite vinglig. Måste fundera vad det beror på? Tror att hon vet att hon inte skall röra på sig, men hon har liksom inte riktigt tekniken i ryggraden. Sitt från marsch. Yra ville lägga sig hela tiden. Sen att komma in i följe i farten, det tyckte Yra var kul.
Lite lydnad med Nala också och det var mera kul än snyggt. Hon va jätteglad, men kunde inte alls koncentrera sig för det fanns så många kvarglömda targets som hon måste gå och ställa sig på. Min lilla dabbstaka.
På eftermiddagen var det tävling för Yra i Purina. Först agilitybana. Det gick helt åt fanders. Sa ok mycket tidigare än jag skulle ha behövat, sen flög hon av gungan, kom över bommens kontakt, allmänt schabbel, fel ända av tunneln, mera schabbel, ångade förbi Aet, vägrade, jag slutade föra osv. Jag fick ett påskägg då vi kom i mål, det var en klen tröst.
Sen hoppbana. Tyckte jag hörde att Yra tjuvade så jag började springa, hon hade inte alls tjuvat, men kom nog efter när jag la iväg. Stön, vad ska jag göra med mig själv? Det började alltså lite trassligt men vi fick ihop det till sist. En ribba föll, men annars felfritt! Jag gjorde några dåliga val. Bla. var det rak ingång till slalomen så jag vrålade Yra innan. Hon vände sig om, men gjorde sen feltfritt. Jag tror att jag kunde ha låtit henne blåsa på utan fel, det här alternativet va i allafall inte snyggt. Det tredje sista hindret tänkte hon komma förbi då jag var hopplöst sen, men hon räddade i sista stund. Helt ok sist och slutligen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti