29.4.2010

Stugsäsong

Vi inledde stugsäsongen officiellt igår. Yra var överlycklig. Fick påminna henne om att man inte hoppar i båten när den ännu är tio meter från bryggan. Igår var det fint väder och alla gamla pinnar och bollar osv. togs på nytt i bruk. Yra hann också simma ett par gånger.
Idag vaknade vi till två graders värme, blåst och regn. Nala var mindre nöjd, men Yra lät sig inte avskräckas. Nassa fick stanna med mofisen och Tarja medan jag och Yra övade nosanvändning i skogen. Ingen större framgång, hon envisades med att försöka hitta pinnen med hjälp av synen. Jag började redan misstänka att hon inte kan nosa så jag gjorde ett spår åt henne c. 50 meter. Men där var det inga problem. Hon fick upp spåret direkt och följde det med millimeters noggrannhet. Hon höll god fart utan att dra. Jag blev riktigt imponerad.
Jag lyckades inte få upp värmen i stugan hur mycket jag än eldade så vi gav upp och kom hem en dag tidigare än planerat. Nala är mycket nöjd men Yra en aning knäckt. För mig känns det som semestern redan skulle vara slut, men skall försöka använda de sista dagarna effektivt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti