23.11.2010

Plåster på såren

Dagens träningar var balsam för min sårade agilitysjäl. Vitsi vi var bra. Jag kom igen ihåg att jag har en BC och tog risker som alla lönade sig. Det var såååå siisti! Under över alla under vi hade 2 on 2 off kontakter idag på riktigt! Öste knackis i Yra som bara den för att hon sku förstå att det lönar sig att stanna OCH vänta. Sen gjorde vi helt lysande kontakter på gungan fast jag "leijeröi" bommen och ett hopp. Vi hade kommit igenom hela banan om jag inte tagit om bommen. Nog för att hon tog kontakten, men inte perfekt och idag hade jag bestämt mig för att inte tåla nån bullshit. I starten försökte hon på alla grisfasoner hon bara kunde hitta på. T.o.m. att sticka och hoppa innan jag ens hunnit lämna henne. Yra prövar tydligen om jag faktiskt menar allvar och det gjorde jag. Men inte ens startproblem kunde förstöra det att vi igen var bra. Vågar mig nog trots allt på att föra Ringo på lördagen. Sen tränar vi kanske starter hela söndagen med Yra om det behövs.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti