9.5.2010

Flera starter och frisbee

Kunde inte låta bli att åka till nASTa-cup trots att jag mådde som jag mådde och vädret var som det var. Yra hölls i starten utan problem trots att banan började med en fem hinders raksträcka. Men eftersom det alltid kommer nya problem när man fått ett annat avklarat så tog vi fel på kontakterna. Voi p-kele, säger jag. Aet kom hon helt över och på bommen väntade hon inte på ok. Tränade efteråt och det behövdes faktiskt brösttoner för att hon skulle göra ordentligt. Den lilla grisen. Vi blev i allafall andra trots tio felpoäng, eftersom det inte blev mer än två resultat. Vi hade tiden 31,47 då idealet för tvåorna var 47 s. Så det var ju helt okej.
Idag var vi på frisbee kurs. Yra springer ju efter vad som helst så där hade vi inga problem. Att få håsafia att hämta tillbaka en frisbee när hon visste att jag skulle kasta den andra visade sig vara ett större. Annars hade vi alla basfärdigheter, hon fångar från luften, släpper på kommando och kan snurra runt mig. Men eftersom hon sen lämnar frisbeen i väntan på något roligare så kom vi inte längre. Tror att läraren blev lite irriterad för han trodde nog först att vi skulle vara riktigt bra, men som det lätt är med Yra så är hon jättebra förutom att...nåt litet problem. Vi har frisbeen hemma nu så vi kan träna och jag ska träna själv på att kasta så blir det nog bra. Hon är rätt rolig min lilla blå.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti