27.9.2010

Tredje klass debut del 2


Igår hade vi tre starter till. Denna gång i Kånala. De här banorna var tyckte jag lite svårare än lördagens, men helt kul. Första banan var vår bästa. En vägran fick vi in för att jag var fel placerad pga. en viss liten gris tjuvstartade. Videon kan man se ovan ifall man har bra syn eller förstoringsglas. Tack Hannu som filmade.
Vi kom igenom även de två andra banorna. Bana två fick vi 15 fel på. Två vägror och en femma. Och bana tre fick vi två femmor. Den första kom sig av att jag ropade täällä precis på ribban. Klantigt av mig. Den andra var kontaktfel antingen på bommen eller gungan, båda var lite si så där.
Det konstiga var att Yra inte läste min handling riktigt så bra som hon brukar. Å andra sidan pressade jag henne lite hårdare än jag gjorde på lördag.

På kvällen tränade vi vittringsapport. Den här gången gick det igen helt perfekt! Varannan gång vet Yra vad hon skall göra och varannan gång har hon ingen aning. Nala försökte också men det gick inte så bra. Hon trodde nog att det var städa-leken. Alla andra tricks gick bra.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti