19.9.2010

Veckan som gått

Måndag: Spårningsträning i Luk. Första gången för hösten och sånt otroligt fjams så det var inte sant. Jag skyller på att det var länge sen sist, men ändå.

Tisdag: Agility i Kivistö. Tränade inte så mycket banan utan övade på "irtoaminen"(som vanligt) och "leijeröinti". Det gick helt bra. Med lite hjälp funkade Yra bra långt ifrån mig så att jag fick mer försprång, men sen när hon märker att hon är efter sätter hon sån sanslös fart så jag hoppas hon vet vad hon gör för jag vågar inte titta.

Onsdag: Inga träningar utan lång promenad i skyfall.

Torsdag: Långpromenad och Toko i Alberga. Vi gick igenom båda det ena och det andra. Inga hela moment utan bara delar. Yra hade väldigt mycket energi tom. för att vara hon. Vi tränade starter dvs. att hon inte drar iväg i fria följet. Slutdelen av rutan. Att hålla metallen rätt i munnen osv. Tog också en vittringsapport med riktigt pinnar. Hon hittade genast rätt men blev sen osäker på att det var rätt och gick tillbaks och råddade till det hela. Hon är hemskt osäker ännu, men i allafall använde hon nosen genast från början. Nala tränade lite också; mest följe på två ben. Det spelar ingen roll bara hon har kul.

Fredag: Promenad och innetricks. Nala gick igenom hela sin repertoar med stor iver. Jag måste nog hitta på nya åt henne igen. Helst sådana med flera delmoment så hon får tänka ordentligt. Yra gjorde vittring med "vardagsföremål". Gick riktigt bra, jag vågade mig på tre försök och stort party efteråt, så jag hoppas att det äntligen börjar gå framåt, men hur ånga gånger har jag inte sagt det förut.

Veckoslutet har vi tagit lugnt, varit på 3-års kalas, sprungit och lekt på Hannus gräsmatta och blivit grundligt tvättade

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti