24.1.2011

Olycksaliga Nala

Orsaken till Nalas o-bra tävlingsform visade sig vara mycket, mycket spända ryggmuskler. Voi voi. Nu är ju Nala inte den som frivilligt låter sig hjälpas. Därför har jag försökt massera henne själv utan större framgång. Hon är så pytteliten så jag vet inte hur jag skall ta i henne. Blir nog tvungen att boka tid hos fyssaren och ta risken att hon vägrar låta sig behandlas.
I tisdags tränade Yra agility. Det gick bra. Före och efter den mittersta tunneln hittade jag tusen och ett sätt att föra fel, ha fel timing, ha knut på mina egna fötter, glömma att jag har en hund med mig osv., men Yra var det iget fel på.
Söndag morgon tränade vi också. Temat var kontakter i hög fart. Vi gjorde bommen där hon skall stanna och Aet där hon inte behöver stanna. Bommen gick fint, men Aet mindre bra. Inte för att hon gör fel, men hon har liksom inget system, ibland kommer hon lägre ner än andra gånger. Jag vill att hon passar in sina steg så att hon tar avstamp med baktassarna c. 10 cm upp på kontaktfältet. Då ser det snyggt och säkert ut. Försökte klicka för rätt, men det fick henne att bjuda 2on2off. Mera träning alltså.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti