27.1.2011

Tisdagsträning-torsdagsträning

Tisdagens träning var ok. Yra var bra och jobbade duktigt trots att matte flera gånger märkte att; oho, här sku ja ju int vara. Farten var bra och jag kan föra nu på ett helt annat sätt när Yra tittar framåt och inte på mig. Tyvärr har jag en del att lära mig för timingen är ju helt annorlunda. Dessutom har jag lite svårt att bedömma hur tiukka "tässä"-kommandona kan vara. Ibland har de ingen verkan, ibland vänder det henne för mycket och olovligt ofta gormar jag mitt under hoppen och får henne att fälla. Enda riktigt risiga stället var efter Aet där (farten var helt sanslös) det var muren-takaakierto-framförbyte-takaakierto-blindbyte. Sidu när man har svårt att behärska sin egen motorik och man samtidigt måste jobba hårt eftersom Yra bara vill flyga iväg så är resultatet inte så bra. Påminde mig om den gamla "goda" tiden när varje hinder var en brottningsmatch. Som helhet var det dock helt ok träning. Fick rådet att träna självständighet på slalom och kontakterna. Jepp, jepp det har vi ju inte gjort hittills.
Idag tränade vi självständigt kontakter, slalom och takaakierton. Inga som helst problem.
Nala vilar ännu sin rygg och den tycks inte bli bättre. Misstänker att det nog inte bara är spända muskler. Inflammationen hon hade på ryggkotorna i samband med ehrlichiosen för några år sedan spökar i mitt bakhuvud. Hon får vila över veckoslutet dvs. riktigt vila och har det inte lättat blir det antingen fyssare eller veterinär eller både och.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti