23.10.2011

Ja vi gjorde det!

En dubbelnolla, jihuu! Det började inte så bra med en totalkatastrof på första banan då jag lyckades göra ett framförbyte rakt, och då menar jag rakt, framför Yra, stackarn! Vi krockade ordentligt, men utan skador som tur och Yra påpekade högljutt att jag borde sluta klanta mig. Jag höll helt med.
Nästa bana var hopp och mycket svårare än den föregående. Speciellt starten var tricksig för oss då det ända alternativet var att gå ända till tredje hindret för att få in en vettig linje. Hurra Yra hölls där hon skulle! Sen hörde jag tydligt hur hon slog i längdhoppet och resten av banan var jag hoppläst sen i alla svängar och Yra var tvungen att rädda mer än en situation. I mål kom vi i allafall och vi hade faktiskt inte fått nåt fel! Tiden var ju hopplöst långsam, men räckte till en femte plats.
Sen sista banan var igen agi och den kändes helt do-able. Ända svåra var efter Aet med hopp-hopp-tunnel där jag valde att göra ett bakombyte med risk för att Yra skulle välja fel tunnelända. Men det funkade bra. Vår pakkovalssi blev sen helt för vid, vilket kostade en del tid. Gungan flög hon över, inte jättefult, men hon tog inte den perfekt som i Kyrkslätt igår. På slutet lyckades jag göra ett helt snyggt framförbyte. Det harmade lite det där med gungan, men annars var jag nöjd med banan. Igen blev jag förvånad då jag skulle hämta tävlingsboken och det visade sig att de inte ville ge den eftersom vi skulle upp på prispallen för vi hade gjort en nolla! Jee! Vi blev andra och förlorade bara 0,40 sek. åt vinnaren! Att göra två nollor samma dag och ännu efter varandra har känts som ett oöverkomligt hinder, men nu bara gjorde vi det. Inte helt förstklassig handling av mig, men helt otroligt bra jobbat av Yra! Hon är super, min lilla blå!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti