15.10.2011

Oj, ännu en nolla

Vi styrde mot Riihimäki tidigt på morgonen, bara lite försenade, men vi hann fram. Vi startade som andra vilket inte passar mig särskilt bra, jag vill ha lite mera tid med Yra innan. Vi krånglade oss igenom banan med 20 fel, tre ribbor och en vägran till tunneln. Yra kändes jätte seg, hon hoppade inte alls som hon brukar utan kraftlöst på något sätt. Senast det var så här var vi i Åbo och det var första gången i år som hon hade BOT-jackan på. Vet inte om det var det men jag lät bli att klä henne mellan starterna och ser man på agilitybanan gjorde vi felfritt! Vi blev femte för tiden räckte inte till idag. Mest för att mina egna ben nu i sin tur var helt kraftlösa. Som tur skötte Yra sin del galant och "irto" fast jag inte kom nån vart. Sista banan var hopp igen. En äkta ös på för fullt-bana. Yra hade klarat den bra men jag försökte lite väl mycket och klantade bort ett framförbyte efter slalom så disk. Men annars var jag riktigt nöjd. Det verkar konstigt det där med jackan för den funkade jättebra förra vintern, men Yra var faktiskt helt spagetti på första banan, men hade sen inga problem med resten. Enligt Jenni såg det ut som om Yra rörde sig konstigt, så det är nog inte bara jag som inbillar mig. Vi får kanske pröva oss fram lite.
Som extra bonus hölls Yra bra i starterna igen! Hon försökte tjuva på träningen på torsdag så jag kom åt att korrigera, vilket var bra att kunna visa att jag blir riktigt arg om hon lyfter på magen. Också i dag försökte hon stiga upp men la sig igen när jag sa till och när jag väl var där jag ville vara kunde jag tom. berömma henne utan att hon kom utan lov. Javisst är lilla blå duktig!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti