22.10.2011

Oops

Oj voi, inga nollor idag. Yra tjuvade första starten och vi gick av. Som tur var det två banor kvar. Andra banan och fröken hölls ödmjukt i stratgropen. Sen pressade jag på lite för mycket och åstadkom en vägran. Efter det gick det igen bra och vi kunde testa hållbarheten på kontakterna och visst höll ju dom. Olovligt många hundar flög över gungan, men inteYra. Hon gjorde en snygg 2on2off även om hon såg ut som om hon undrade varför jag röt så häftigt. En femma alltså med inte så bra tid då vägran och väntandet på gungan och Aet gjorde sitt. Sista banan var hopp och trots mig fick vi bara tio fel. Yra fick lov att rädda mer en en sväng när jag inte sen heller gjorde som jag planerat för att jag hade planerat helt fel. Huh huh!
Efter tävlingarna blev Yra rädd för en reklamvimpel, grymt skrämmig, och när hon sen skulle lugna ner sig märkte hon för första gången att Kyrkslätts hallen också innehåller annat än hinder. Där fanns tex. en massa människor, bord, stolar, andra hundar, ett kafé osv. Konstigt, sa Yra, det har jag aldrigt tidigare märkt.
Hon är go' lilla blå när hon tänker.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti