6.5.2012

Mera tävling, mindre resultat

Idag i Vihtis. Första starten; Rev första hindret, gick het, tog nippanappa Aet och gungan och drog sen i väg in i fel tunnelända utan att lyssna ett skvatt på mig. När hon sen ännu tog ett käckt skutt från bommen satte jag henne tillbaka och gick av. Inte bra.
Andra starten; jag hade bättre attityd och början gick bra, men sen efter bommen hände nåt. Yra tvekade, var kanske lite osäker pga att hon blivit satt tillbaka innan, så hon höll på att vägra nästa hinder men bestämde sig helt ologiskt att gå runt istället. Disk alltså. Resten av banan försäkte jag få upp lite bättre offensiv fiilis så jag drog henne förbi ett hinder men vi fortsatte och lyckades få in lite snygga svängar på slutet.
Sista banan; nu banne mig skulle vi inte flamsa. Mellan hinder 15(mur) och 16(hopp) var blindbyte det enda vettiga alternativet. Framförbyte omöjligt att hinna göra för mig och bortåtsväng var kökkö för då blev man i praktiken efter hela slutrakan. Jag bestämde att det får bära eller brista, men jag måste våga hinna och inte vara rädd att hon kommer på. Hindrena 3,4 och 5 fick jag fiska och rädda för det här med att bromsa gäller tydligen inte på tävling utan bara då man tränar enligt Yra. Men vi lyckades klara oss både utan rivningar och vägror även om det var nära och inte det minsta snyggt och smidigt. Sen var det bara att dra på mot hinder 15 och 16. Och jag gjorde det! Hann bra och vågade! Men Yra rev muren. Fem fel på helt bra tid. Jag var jättenöjd med handlingen, men vitsi att hon inte tål att jag tar försprång. Alla sa att hon la av hoppet då hon märkte att jag var före. Nåjo, det var mycket bra i alla fall så man skall väl inte gräma sig.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti