14.5.2012

Yra tävlar och Bråkigbrokig stökar

Yra tävlade på söndagen enligt ett nytt koncept. Man skulle nämligen bekanta sig med två banor hopp och agility och sen tävla agility och hopp med c. 5 minuters fördröjning. Mig passade det super bra. Det tär på min motivation att ha långa pauser emellan och så svårt var det inte att komma ihåg två banor samtidigt. Det två första banorna gick trots det helt åt skogen. Yra lähte helt totalt lapasesta. Första banan bröt vi efter fem hinder, hoppbanan trasslade vi oss igenom, dock inte alls i den ordningen som domarn hade tänkt sig.
Sen var det lite paus och sen två bangångar igen och så fortsatte tävlingen. Agilitybanan nollade vi, jihuu! Vi blev tredje konstigt nog. Yra jobbade helt bra, men jag undrar vad den där joggaren i ljusröd jacka, som syns på videon, tror att hon sysslar med för hon tycks inte ha bråttom i alla fall. Sista hoppbanan började bra sen rev Yra en ribba, jag tappade koncentrationen och resten schabblade jag bort. Vem ids sätta en känga i aktern på mig så att jag sku idas jobba lite också.

Dimma fick träffa sin brorsa och några andra släktingar också. Stora pojkhundar gör Dimma lite svag i knäna, lite tonårsförälskelse i luften. Bilder nedan och Yras bana här.

Punssi, Pirtu, Dimma, Touko, Kosti

Spiiku, Dimma, Touko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti