24.5.2012

Träning

Dimppadomppa tränade på tisdag. Temat var välistäveto. Jo, ei toimi ei.Struntade fullständigt i min riktning utan gjorde bara vida bågar. Vi fick det att funka någorlunda bra och nu då vi gjorde det i Ojanko så verkade hon ha fattat vad det var frågan om. Gjorde lite kontakter också och det har gått lite framåt det också.
Yrppan tränade för Teemu. Ingen lätt bana som vanligt. Men döm om min förvåning när vi fick jättemycke  beröm  för mina ennakoivat valssaukset som ju faktiskt var just det, ennakoivia. Herrejess, jag har lärt mig nånting! Fast vi inte kom igenom hela banan på en gång så lyckades vi få alla delmoment att sitta och jag gjorde en sokkare på raksträckan! Ett ställe fällde Yra ribborna på flere gånger i rad och sen fällde hon inte mera. Undrar trots allt om inte ett osteopatbesök skulle sitta bra. När hon sen sprang fritt travade hon rent och rakt, men man vet aldrig för vilka tacklingar av Dimma hon blivit utsatt för. Fick leka lite med brorsan Mac efter träningen så det var extra belöning. Jag fick en massa beröm för att ha utvecklats som förare, jei!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti