21.2.2010

Det var den tävlingen

Antingen fattar både jag och Yrppan trögt (jag gör det i allafall) eller så är det sånt korsdrag i skallen på oss att ingenting fastnar. Vi var och tävlade idag och voi huh huh.
Första banan: Yra tjuvade inte! Jag gick bara lite förbi första hindret för jag ville att det skulle lyckas och det gjorde det. Sen var det bommen och kontakten var mellan tunneln som gick under bommen. Här tog inte Yra kontakten ordentligt. Hon fick inget fel men den var slarvig så där stod jag och morrade och därför föll följande ribba. Sen gick det bra några hinder, men efter följande tunnel stack hon iväg och tog två hopp som hon inte skulle innan hon märkte att jag inte längre var med. Det är inte egentligen så farligt bättre i iallafall än att hon är för fast i mig. Resten av banan gick bra, fast vi var ju redan diskade. Vi missade en total krock med en millimeter efter den sista tunneln.
Andra banan: Min hjärna funkade i slow motion. Pinsamt dålig handling av mig så vi blev diskade när jag inte märkte att Yra gjorde slalom pinnarna fel.
Dagen var inte helt bortkastad eftersom vi fick in lite startträning. Vi övade på uppvärmningshindren så att jag lämnade Yra och kom hon utan lov så gick vi genast bort. Vi har gjort så här massor av gånger, men ingen annanstans går hon så het som på tävlingar. Nu kom jag åt att visa henne att tjuvar hon så tar det roliga genast slut. Vi övade också att sitta stilla medan jag gick runt henne. Funkade bra. Nu har vi ett tävlingsfritt veckoslut framför oss och det tror jag kommer att göra oss gott. Om två veckor är det dags igen i Riihimäki och Hyvinge.
Grattis grattis till Armas och Jenni som fick sitt första certifikat då de vann hoppbanan igår!

Yra På Aet

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti