22.2.2010

Mellandag

Idag har vi mellandag så vi har tagit det lugnt. Promenerade till Råholmen och hundarna fick springa fritt. Ut på isen är det onödigt att försöka sig det är så otroligt mycke snö.
Nala överraskade med att skälla bara på riktigt stora hundar dvs. den allra största schäfern och sen lekte hon snällt med en liten cairn-valp!? Matte stod mållös.
Yra var sig själv. Snäll mot andra men egentligen bara intresserad av mig ifall jag i misstag skulle kasta någonting åt henne. Hon hittade en "pinne" som var c 2 meter lång och for förvånansvärt lätt omkring med den och styrde så den inte tog i träden.
Nova orkade inte alls. Hon försökte leka med Nala en stund, men sen sprang Nala ifrån henne. Hon tassade runt och blev krafsad men det var inte så många människor på plats. Hemma åt hon långsamt och slickade inte skålen. Däremot äter hon allt hon kommer åt annars. Veckoslutets saldo är otaliga reklamtidningar, strumpor, min mössa, mattfransarna, en hel spade full med mylla som föll då jag bytte krukor åt växterna och en fotrasp i plast. Hon kissar inne flera gånger till dagen och dessutom tycker jag att hon har magrat igen. Vet inte vad jag ska göra med henne. Dagar som idag känns det som att det inte går längre, men och andra sidan har hon riktigt bra dagar också.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti