27.2.2010

Träning och mera släktingar

På morgonen åkte vi till Juvamalmen och tränade. Började med att dra igenom öppna programmet i lydnad. Fot gick fint idag. Jag bara gick ock klickade då hon gjorde rätt och det funkade. Hon vill dra iväg men hon lyssnade efter klicken och höll sig i skinnet. Svängarna var fina och hon använde bakkroppen bra. Ligg och stop fina. Inkallningens stop var så fina som Yra bara kan göra. Hon tvärnitade så att mattan rullade sig. Apporteringen var bra fastän hon kör rätt hårt på pinnen. Lämnande den sen till mig riktigt snyggt. Tog också två omgångar av fjärren och det gick riktigt fint. Hon lägger sig så att det dånar i golvet och det ser lite obehärskat ut men hon rör inte på sig och hon kommer upp i sitt fån den ställningen. Hoppet var det svåraste idag. Hon vill lägga sig istället för att sitta, men vi har ännu tid att öva. Tog en platsliggning med Dessi och Ringo och det gck fint. Vi avslutade med lite agility. Ingenting konstigt bara den banan som fanns färdigt. Hon tjuvade första starten så jag tog bort henne och lade henne i ett hörn där hon fick hållas en stund medan jag stod med ryggen åt. Inget tjuvande mer efter det.

Efter träningen åkte vi för att fira Yras småsyskons ettårsdag i Alberga. Gårdagens promenad gjorde gott och Yra klarade av vimlet riktigt fint. Morbror Robbie blev visst lite kär i henne men hon klarade av honom. En timme lekte hon i snön med åtta andra och nu är det en trött liten Yris som tutar vid mina fötter.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti