26.2.2010

Konstigheter

Idag kunde jag gå tidigt från jobbet och vi åkte iväg till Esbo för att ta en promenad med Katja. Yra har varit lite skygg för större hundar en tid så jag tänkte att det skulle göra henne gott att komma ut lite med Nevada, Cloud och Revyy. Yra har grym respekt för mamma-Nevada som inte är särskilt förtjust i sin dotter. Den här gången lät Yra dock bli att ställa in sig så otroligt mycket så det gick bra. Revyy är lite för häftig i svängarna men de kom nog bra överens. Mest tyckte nog Yra om gamla lugna Cloud som ju inte var speciellt intresserad av att leka med henne. Det var i alla fall en bra promenad som höjde Yrppisens självförtroende. Det var så mycket snö i skogen så vi gick mest på promenadvägar. Mycket folk, skidåkare och hundar som kom emot, men Yra klarade det bra; kom till mig och lät andra gå förbi. Good girl! säger matte.

Det hände förresten någonting konstigt i natt. Strax innan midnatt när jag borde ha sovit för länge sen (klockan ringde 4.30 i morse) kom jag på att jag inte kollat mailen på länge. Resultaten av min nattliga internetsession är att jag anmält oss till ett lydnadsprov och en frisbee-kurs. Två mycket illa övervägda beslut. Lydnad? Vi har ju inte tränat ordentligt! Purina dessutom bland alla agilityhindren! Frisbee? Yra är tillräkligt galen som det är och jag kan inte kasta frisbee fast mitt liv skulle bero på det. Nåja, de är bra med utmaningar.
Några bilder från promenaden. Cloud och Nevada och Yra.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti