17.2.2010

Träning

Var och tränade i Kivistö igen igår. Banan var denna gång lite lättare än normal (vågar man säga så) och det gick också helt super. Yra var i in form och jobbade beundransvärt. Jag gjorde inte så illa ifrån mig jag heller, fast jag säger det själv. Det bästa var att Yra jobbade fint och långt ifrån mig och sökte sig själv till hindren. Det gör ju också jobbet lättre för mig för jag behöver inte hinna överallt. Vissa fel kom det ju in men vi klarade i allafall att göra "niisto-persjättö", blindbyte efter Aet (utan kontaktfel), vals efter slalomen, "takaakierto" efter bommen (utan protester) och "saksalainen" (som jag inte riktigt vet vad det är). Dessutom gick de sex första hoppen superbt och där hade mången annan problem. Det är en så tuff känsla när vi jobbar ihop så som vi gjorde igår. Vi hade kanske kunnat komma igenom hela banan, men på slutet tog mina krafter helt slut. När vi kom hem visade febertermometern 38 grader så det förklarade saken.

1 kommentti: