10.10.2010

Första nollan!

Jess! Vi lyckades! Första nollan på första banan idag. Yra var i fin form och jag är faktiskt riktigt nöjd. Själv var jag lite seg vilket märktes i slutet när farten lite avtog, men början gick bra. Yra läste banan själv och sökte sig till hindren fint. Vi förlorade drygt 2 sek i tid och blev bara 9:de eftersom det var flera som gjorde bra banor, men bra i allafall.
Andra banan började med att jag inte riktigt hittade en bra lösning till hur jag skulle föra de fyra första hindren. Den lösning jag valde ledde till att Yra och jag krockade. Jag antog att vi hade fått fel för krocken och valde därför en svårare lösning i fortsättningen. Det funkade inte och vi blev diskade. Sen visade det sig att vi inte fått fel för krocken i början. Skit också! Där ser man att man aldrig skall anta något.
Inför den sista agility banan gick Yra rätt het. Sjöng sin egen musikal med hög röst. Tjuvstartade och blev diskad redan efter tre hinder (jag var inte ännu med på banan). Sen lyckades jag någorlunda samla ihop oss och stundtals var vi riktigt bra. Vi blev diskade ännu engång, men kontakterna höll (utom ev. gungan) och "välistävedot" och "sylkkären"i kortändan var bra.
Helt ok dag alltså fastän den räckte 10 h.
På lördagen var vi på Cabaroo-agilitydag. Där jag lyckades gör ett blindbyte mitt på en raksträcka och det visdae sig att Yra inte klarar av att jag tar för långt avstånd till slalom. I övrigt gick allt bra och vi avslutade med skogspromenad, första med Tiri och sen med Ringo och Dessi. Jag kan stolt berätta att Nala var riktigt social och på gott humör och inte försökte bita eller nypa nån en enda gång, Duktiga Nass, hon mår nog mycket bättre igen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti