28.10.2010

Kycklingyra

Flunssa, höstrusk och mycket jobb, hundisarna har all anledning att klaga. Det gör dom ändå inte utan var glada att få träna inomhus idag. Yra tränade "niiston". Jag vet inte hur vi ska få det att funka. Timingen eller nånting är fel. Vi kanske får hjälp med det i morgon på vår privat lektion. Nala tränade agility i största allmänhet. Det gick bra, ivern var stor och kontakterna och slalom börjar likna något. Jag börjar inbilla mig att det skulle vara nån idé att försöka tävla igen, men jag tror att jag bedrar mig, igen.
På hemvägen vandrade jag omkring i butiken och kunde inte komma på vad jag skulle vilja äta. Det skulle vara så enkelt om man kunde köpa färdig grillad broiler eller något liknande. För att döva mitt dåliga matte-samvete köpte jag ett grillat broilerben åt hundarna (och Ben & Jerry's åt mig själv för det får man om man är sjuk). Nu är ju inte mina hundar vana vid att vi har äkta köttprodukter hemma och hysterin blev därefter. Nala hade förstånd att riktigt njuta, men Yra blev helt tokig, deglet rann och varje liten smula gick ner utan att röra i gommen. Har aldrig sett en BC stirra så maniskt som Yra gjorde. Hon var helt slut efteråt. Hon har nog gått miste om mycket gott här i livet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti