24.10.2010

Oops, we did it again!

Trots att jag steg upp i god tid lyckades jag inte få iväg oss förrän i sista minuten. Sen märkte jag att jag ju inte hade tankat på fredagen alltså kurvade jag in på macken och tankade och tog med mig en kaffe. Sen trodde jag att det skulle vara raka rör till Hyvinge, men nej. Det var en förfärlig dimma och vi sniglade oss framåt medan klockan närmade sig elva. I sista minuten kom jag ändå fram bara för att märka att tävlingen skulle börja i förtid. Det vara att gå bangången och sen försöka fnatta runt för att värma upp Yra innan vi skulle in. Det gick ju som man kunde tänka sig. Yra tjuvade och blev diskad på andra hindret och sen gick vi av.
Sen lyckades jag med någonting aldrig tidigare skådat. Jag lugnade ner mig. Vi gick en ordentlig promenad, jag tog in båda hundarna och boxen i hallen och övade lite. Sen var det dags för den andra banan. Vi övade mycket plats med Yra innan så vi var faktiskt riktigt sansade när vi gick in på banan. Startade tillsammans och gjorde en riktigt bra bana ända till sista hindret då vi blev diskade. Oops! Det var en kurvig slut "raka" och Yra hade irto helt super och jag trodde att jag hade rättat till hennes linje tillräkligt, men det hade jag tydligen inte så hon hoppade sista hoppet åt fel håll. Shit happens! Jag är i allafall jättenöjd med resten av banan. Kontakterna var just så som jag vill ha dem, svängarna var snäva och det kändes som om det gick jättefort och ändå var Yra "hanskassa" hela tiden.
Tredje och sista banan och jag tänkte det man inte får nämligen; det här känns lätt. Ingen stress i starten och så blir jag och väntar på Yra vid fjärde hindret bara för att sen märka att jag inte hinner föra henne till rätt ända av tunneln. Är jag dum i huvet? Resten av banan körde jag sen så fullt jag kunde och tog så mycket risker jag bara kan tänka mig. Förutom en liten vägran vid en annan tunnel gick det helt super! Det kändes igen som vi var jättesnabba. Jag gjorde en sylkkäre mellan Aet och muren och det gick bra. Kontakterna var igen fina och slutrakan skitsnabb.
Rätt mycke bra grejer men tre disk. igen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti