7.10.2010

Pudelns kärna

Nala mår mycket bättre. Det är de goda nyheterna som är dåliga nyheter för omvärlden. Tack vare att hon mår bättre blir man påmind om vad pudelns kärna egentligen är. Det var rätt gulligt en tid när mina små tuti tillsammans i Yras säng. Nu mår Nala bra och behöver inte Yra att värma sig, alltså sover Yra på golvet. Man skulle tro att Nala som är rädd för allt skulle gilla att leka med Dessi som ju är i samma storlek. Men nej, det går inte om Dessi inte har som mål att bli skallig. Varför måste man lugga sina kompisar? De har känt varandra sen Nala var typ ett år gammal och Dessi försöker på inget sätt utmana Nala så varför måst man hela tiden "pomotta". Njutningen var stor idag när vi träffade lilla maltesern Nur. Ännu mindre än Nala och därför lovligt byte. Först stressade hon upp honom med att bara titta menande, sen luggade hon honom lite i nacken och till sist hade hon tassarna på ryggen på honom. Hon är så sympatisk, min lilla nippertippa.

Yra har bara hunnit träna agility den här veckan för vi missade spårningsträningarna. På tisdag filade vi på "poispäinkäännös" efter slalom, så att jag blev på andra sidan slalom medan Yra gjorde gungan på andra. Fick det att funka riktigt bra till sist. Vi hann inte göra resten av banan mer än en gång, men å andra sidan hade vi inte heller några problem där. Två ribbor kom ner för att min timing var fel pga. att jag var så mycke före Yra! Wau, sådan lyx är så ovanlig så det räknar jag inte ens som ett fel.
Idag tränade vi sväng bortåt med lite andra hinder och det gick riktigt bra. Vi tog också lite kontaktträning och slalomingångar.

Nala tränade också lite fast hon egentligen inte borde, men jag ville bespara omvärlden hennes överloppsenergi. Hon jobbade riktigt, bra hade igen grym fart på och noll koll på vad hon egentligen borde ha gjort. I hennes fall spelar det ju inte egentligen någon roll ifall svängarna blir tillräkligt snäva eller om hon hoppar från fel håll, bara hon har kul, så jag lät henne hållas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti